♥ No milk today

Igår fyllde Ida arton! :) Happy birthday, sweetpie.
Så igår var vi ute på krogen.
Jag, Ida och Malvina.
Det började liksom roligt, och sedan blev det på något sätt lite tråkigare och tråkigare.
Kanske för att det var tisdag.
Och för att vi var panka.
Men jag kan inte säga att det gick så långt att vi hade tråkigt, - för det hade vi verkligen inte :)
Ida fick godis av en kille på Swing och så blev hon uppbjuden till dans. Hoho.

Vi tog bussen hem när klockan var halv ett,
och så slocknade vi väl strax efter ett.

Och fem i halv sju i morses kom mamma hem från Kungsbacka och väcker oss.
Jao, bara att gå upp och ut på balkongen i täcke.
Därefter in i duschen, sen ut ur duschen för att märka att mamma har varken hårblås eller plattång hos sig.
Damn it.
Jag har varit i skolan idag i vågigt hår.
Inte för att jag tycker det är fult med vågigt hår, tvärtom.
Det är bara det att jag tycker att mitt hår är för kort för att vara vågigt,
så det ser bara ovårdat ut på något sätt.
Ja, men nog pratat om mitt hår! Goddamnit.

Vi kom i tid till skolan idag iallafall,
och vi hade lektion med Lennart i fyra timmar.
Zzzz....

----

Idag har blommor & bin - veckan börjat, och vi var på föreläsning i hörsalen.
Och där var det en lustig herre som pratade på i en och en halvtimme.
Jätteintressant var han, och allt han sa.
Jag skulle också vilja ha honom som skolsyster ^^,

På svenskan var det oförberett prov på ordkunskap, men det gick guld ändå.
Efter provet fick vi sluta, så jag följde med Fahre, hans kompis Sanel och en till kille till Daltorpskolan.
De skulle dit och hitta på nåt bus och jag tänkte att jag skulle följa med.
Jag har ju ändå gått där, och jag har inte varit där på flera år,
så jag tyckte det var lite spännande.
Men det varade inte länge.
Efter att vi gått in igenom den stora porten kommer vice-rektorn springandes och skäller på oss för att vi inte får vistas på skolans område. Jag försökte vara trevlig, men fick skit tillbaka.
Visst, jag var inte världens bästa elev, men man behöver väl inte vara otrevlig?
Så svårt kan det väl inte ha varit och bara frågat tillbaka hur jag mår? Hur det går för mig i skolan?
Typ.
Antagligen var det jättesvårt, för jag kände mördarblickarna i nacken när jag vände och gick.

Och jag kan nästan lova att hade det varit någon annan f.d-daltorpelev som hade kommit dit,
så hade den personen fått ett mycket trevligare bemötande.


Descended:

Du är säkert en snäll elev, men du ser ut som du gör. Klart att du får ett svalt mottagande =)

Stefan Atterdal:

Så är det alltid för folk med skägg.
Man blir otrevligt bemött.
Finns en sjukdom som heter Pogonofobi.
Det är den errationella rädslan för skägg.
De daltorpselever du sett blivit trevlig bemötta hade säkerligen inte skägg.

2007-04-12 @ 19:14:53
http://stefansegna.blogg.se

Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback