♥ Never satisfied

Ahw, idag har jag en dålig dag. Alla har väl en sån antar jag, speciellt tjejer.
En sån dag då man känner sig klumpig och tjock och att allt är fel, inga kläder man har är fina, osv.
Ja, jag har sannerligen en sån dag idag.
Dagen har varit bra i övrigt, det dåliga började när jag kom hem för att prova kläderna jag ska ha på mig imorgon. Och det visade sig att topen jag tänkt att ha inte alls passade ihop med kjolen jag tänkte att jag skulle ha på mig, utan jag såg ut som en stor klumpeduns som inte alls kan matcha någonting.
Så allt blev helt enkelt fel. När det gäller kläder och utseende är jag väldigt skör.
Minsta lilla sak kan göra att jag känner mig jätteosäker. Det kanske inte syns, men allt måste jämt vara perfekt. Har jag en "bad-hair-day", så går jag omkring och mår dåligt hela dagen.
Inte så att jag tänker att folk går omkring och glor på mig och tycker att jag är ful i håret, för det struntar jag i. Iallafall till stor del. Det är bara det att jag går runt och tänker på att håret är shit ugly, och då kan jag inte koncentrera mig på något annat.

Sedan kan jag också känna mig osäker bland nya människor. Speciellt bland nya tjejer. Jag brukar ofta tycka att vissa tjejer är konstiga, och pratar om konstiga saker.
Känner jag mig obekväm med en speciellt person så är jag ofta inte sen med att visa det. Men jag gör det inte på ett elakt sätt, självklart. Men jag drar mig liksom undan. Killar är mycket lättare att umgås med, tycker jag. Man kan egentligen vara som man vill, för de dömer en inte lika lätt och fort som tjejer.

Imorgon ska jag hem till min klasskompis Camilla på middag och förfest, och det kommer hur många tjejer som helst. Egentligen gillar jag inte tjejer så mycket. Vi snackar så mycket skit. Men jag hoppas att det blir roligt iallafall. Jag gillar ju Camilla så. Och Lollo. Och Ida.

Jag har ett uttryck som jag tycker stämmer väldigt bra: "tjejer gör sig inte vackra för killar, de gör sig vackra för andra tjejer". Och jag är säker på att det är sant. Det är ju kanske inte så att när man sitter på morgonen och sminkar sig och tänker "ja, nu kommer alla tjejerna i skolan tycka att jag är snygg". Men det är liksom, att tjejer dömer och pratar bakom ryggen på en.
Och jag tror väl inte att någon vill att folk ska gå runt och tycka att man är ful?
Killar bryr sig oftast inte hur vi tjejer ser ut.
Eller jo, det gör de väl. Men killarna tänker egentligen inte så mycket på hur mycket, eller fint, smink man han eller hur snygga skor man har. Eller ja, jag tror inte det iallafall..

Jag är iallafall en sån tjej som gärna umgås med samma personer, för jag lär mig att känna mig trygg tillsammans med vissa personer, och då ser jag ingen anledning att "byta" ut dem.

Hoppas att det är bättre imorgon iallafall, jag behöver ju faktiskt ha med mig mitt självförtroende ut på krogen imorgon, annars kommer det inte att bli roligt.
Men som tur är brukar inte mina dåliga dagar hålla i sig speciellt länge...
Jag behöver bara komma i rätt humör, och få sminket att se ut som det ska och ha rätt kläder på mig. Och få dagen att bli en good-hair-day. De dagarna älskar jag.

---

Förresten, idag köpte jag en ny tröja som jag tittat på hela veckan. När jag satte på mig den mådde jag genast bättre.
Köpte också en väldigt fin tröja till Elin i födelsedagspresent. Hon fyller ett år imorgon :)
Köpte en elefant också. Gosedjur alltså, inte en riktig ^^
Och så inhandlades det också några hårprodukter.
Och en hemlis, som jag inte tänker skriva här. Just för att det är en hemlighet.

---

Ida har lovat att komma hem till mig imorgon och hjälpa mig att välja kläder att ha på mig.
Hon kanske kan se min garderob med nya ögon, och ta fram något som är fint, men som jag tröttnat på för att jag ser det jämt när jag tittar in i garderoben.

---

Nu ska jag lyssna på glad musik och försvinna bort ett tag.

Bye loooser

Louice:

Bruden, du behöver inga dåliga dagar eller dåligt självförtroende för du är hur go som helst :)
Puss


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback