♥ Pimp my cat

 

Aw. Jag är kär. Visserligen har jag en underbar norsk skogskatt just nu, men jag vill ju otroligt gärna ha en egen katt när jag flyttar hemifrån. För jag är säker på att pappa inte låter mig ta med mig Tudor ;)

---

Sitter och tittar på Insider, och det handlar just idag om katter. Om kattuppfödning.
Och jag sitter här och mår nästan illa. De föder upp katterna med hjälp av inavel och andra konstigheter för att det är "roligt" och för att få katten att se ut som ägarna vill.
En art är tillochmed förbjuden i Sverige bara för att den kattarten föds med skelettproblem, så den kan inte hoppa och den har svårt att röra sig. Ägaren till den första katten av den arten säger: De tycker bara inte om att hoppa.
In my ass.

Jag tycker så synd om katterna, jag blir helt förstörd! Insider manipulerade en bild på en katt och tryckte upp nosen mellan ögonen och la ut den på annons. Det var hur många som helst som var intresserade. Men allså, vem vill ha en katt som inte är "normal"? Vem vill ha en katt som är så ful och inte mår bra?
Har man nosen uppe i pannan så får de jättesvårt att andas och snoret samlas och ligger kvar.

Vissa katter som de visar i programmet föds utan päls. Det var tillochmed en katt som hade frusit ihjäl hemma, inomhus. Hur kan det gå till? Jo, de har ju ingen päls! Och ägarna hade åkt därifrån utan att se efter att värmepannan i huset fungerade som den skulle. Sedan ville de ha ut det på försäkringen.
Uh.

---

Nu handlar det inte längre om katter. Tur. Det var lite jobbigt.
Nu handlar det om Fidaie istället. Den jobbiga tjejen som var med förra året.
Fast jag tycker att hon är rätt så skön.

Ska fortsätta att titta nu.

Bye loooser


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback