♥ Sunny day

Har varit ute i stugan hela dagen idag.
Kom hem för en liten stund sedan och jag är helt slutkörd.
Visserligen har jag ingen egentligen anledning till det, men ändå.
Eller jo. Jag har jagat efter min systers två barn ungefär hela dagen.
Och solat. Och badat fötterna i barnens pool.
Det har varit fruktansvärt jobbigt.

Jag blev ännu tröttare när jag såg hur männen i våra liv arbetade för fullt.
Klippte gräs, målade plankor, och bytte tak.

Jag och min syster tackade gud för att vi föddes som kvinnor.
Det är ingen som förväntar sig att vi hjälper till att klippa gräs, måla plankor eller byta tak.
Vi behöver bara sitta där och se vackra ut.
Och springa efter två barn som aldrig vill springa åt samma håll.

Ciao


Agnes:

hihi låter härligt! :D

Farre:

Hiho jag klippte gräset och fixade plankor :D karlakarl

2007-06-06 @ 17:56:53
http://wax.blogg.se

Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback