♥ Kristianstad

Yes, igår var vi i Kristianstad. Bosniska Föreningen. Och jag. Som enda svensk följde jag med  bosnierna med till Kristianstad. Kanske inte låter så roligt, men det var verkligen jättekul.

Att sitta på en buss full med bosnier i fyra timmar är inte att leka med. Man kan inte vänta sig en enda tyst sekund.
Alla sjöng, klappade i händerna, skrattade och pratade. Helt underbart.

Vi åkte vid halv fem och  var framme vid halv nio. När vi var framme så var det bosnier där som väntade på oss. F's kusiner och släktingar, som kommit hela vägen från Bosnien, för att dansa och hälsa på.
Där kom jag nog bort lite, när alla skulle hälsa och jag stod där lite utanför och beskådade det hela.
Kände ju också givetvis igen några, från i somras. Men jag stod och tittade på.

Efter några timmar så bytte F och de om, och när han kom till mig, ombytt, så var han så sexig. Haha.
Nej, men jag skojar inte. Jag tycker att det är ashett ;D
Och de dansade så bra. Riktigt grymma var de ju. Har aldrig sett F dansa innan, så detta var en upplevelse. <3

På bussen hem var det inte riktigt lika trevligt. Vi åkte vid ett på natten. Även fast det var sent, så kunde ju killarna längst bak inte vara tysta. De sjöng, klappade händerna, skrattade och pratade. Helt förskräckligt.
Alla, förutom dem, försökte sova. Med betoning på försökte, eftersom att det faktiskt inte gick.
Efter ett tag tröttnade de väl, och somnade också. Pust.

Kom hem till F vid fem i morses, och med oss följde också fem stycken ungdomar från Bosnien, för att sova hos F's familj. Det blev lite trångt i deras vardagsrum, men det funkade bra ändå.

Här är lite bilder från igår
image260

farre:

W0sh fin blandning på bilderna :D det var en trevlig resa :D och det var jätteroligt att du följde med (K)!

annelie:

mysigt! :D vad var det för dans?
härligt med sån sammanhållning,
att de reser så långt för att ses.
*kramar*

2007-05-26 @ 22:26:59
http://annelisan.blogg.se
Alex:

Annelie: De dansar bosnisk folkdans :)

2007-05-27 @ 13:23:17
http://anxious.blogg.se

Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback