♥ Belive it, or not.

Idag när jag har läst bloggar som skriv av både folk jag känner och inte känner så är det något som har dykt upp nästan överallt. Nämligen Livs blogg. Hon lider tydligen av bröstcancer, blott 20 år gammal.
Först tyckte jag det var jättehemskt, läste igenom hennes blogg och... kände ingenting.
Tyckte det var lite läskigt först, jag som brukar vara så blödig. Jag som brukar gråta när husdjur dör på film. Jag som alltid brukar gråta av frustration. Jag som brukar gråta så fort jag tycker något är fel.
 Jag som alltid har haft lätt till tårar.

Jag tänkte lite på det, och kom på att dödshjälp finns ju inte i Sverige. Hur kan hon veta att hon exakt kommer somna in klockan åtta imorgon kväll? Kalla mig cynisk, men jag tror att detta är en stor bluff!
Också de termer hon använder skulle vem som helst kunna läsa sig till.

Min kusin fick cancer när hon var fjorton år gammal. Som tur var klarade hon sig ur den, men när det var riktigt svårt så kunde hon inte göra någonting. Hon bara låg på sjukhus i flera veckor i streck och kunde varken prata, gå, äta. Och hon skulle absolut inte kunna blogga. Aldrig.

Jag tror bara att detta är en väldigt tragisk människa, som söker uppmärksamhet. Syftet med att lura hela bloggvärlden att hon har cancer kan jag inte komma på. Kanske för att folk ska bli mer involverade och köpa rosabandet-band? Måste man luras för det?

Och om hennes blogg nu är sann. Ja, det kommer vi ju aldrig få veta.
Det är såhär jag tror iallafall, sedan får ni andra där ute tro precis på vad ni vill.


LOLLO:

hm, tanken slog mig med. det kändes så himla, jag vet inte... det kändes "så änglalikt". Om det nu är sant så är hon stark och förtjänar allt stöd, men hittar hon på så är det fruktansvärt!

Marina:

Tänkte också på det. Det är ju lag på det.. Dumma unge

2007-10-09 @ 19:55:25
http://qute.blogg.se
klara:

jag tror också det var en bluff. hela grejen att hon liksom började blogga bara någon månad innan hon "skulle dö" och så vidare. Tycker bara det är hemskt om det nu är så med tanke på hur otroligt många som faktiskt får bröstcancer varje dag... Så ett rosa band kan man ju köpa ändå!

2007-10-11 @ 17:32:00
http://klarasofia.blogg.se
Johanna:

Kände exakt samma sak som du, kom först inte på varför jag inte trodde på det, läste sedan en gång till och insåg,liksom du, FELET!
Precis som du sa; dödshjälp (iaf inte aktiv) är inte tillåtet i Sverige.

2007-10-11 @ 22:28:50
http://www.nogg.se/mattiasflicka

Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback