♥ Debatten

 

Kom hem från debatten nu för en liten stund sedan.
Debatten handlade om Petra Östergrens bok "Porr, horor och feminister".

Hon vill bla. legalisera prostitution och vill ge folk en bild av "den lyckliga horan".
Innan jag gick på debatten så hade jag faktiskt inte så många åsikter om det, tänkte bara att detta kanske borde vara aktuellt om tjugo år istället för nu. Nu är prostitution så mycket tabu det kan bli.

Annars så tyckte jag att Petra hade en väldigt naiv bild av prostitution, att hon inte riktigt förstod vad som döljer bakom de som säljer sig själva egentligen.
    Det är bara vad jag tycker, själva debatten höll på i 45 minuter, och man kanske inte kan få fram så mycket på den korta tiden.

Jag och Marina var där med våra två lärare Anna och Magnus, och Anna gick på rejält och puschade som fan. Haha. Det var kul att se.

Nu ska jag äta spaghetti och köttbullar, sen blir det duschen och sen blir det att åka hem till F.
Han fick visum förresten! Wooho.

Sweet 16´s blogg:

Tack så mycket :D blir så glad när någon lägger märke till min blogg, Tack :)


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback