♥ Lista!

RANDOM
1. Vad heter du?
Alexandra
2. Vad skulle du vilja heta om du själv fick välja? Äh, Alexandra har funkat bra i snart 20 år, så det kan gott fungera bra i några årtionden till.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Det var nog inte några fler namn än Alexandra. Möjligtvis Josefine isåfall som blev mitt andranamn.
4. Vilket stjärntecken är du? Tvilling!
5. Vilken årgång är du? Årgång 88a. Den bästa årgången av dem alla.
6. Vart bor du? In das little town Borås.
7. Har du bott utomlands? Nej, det blev aldrig så.
8. Antal flyttar i ditt liv? En, flyttade till pappa på heltid för ett år sedan.
9. Vart skulle du vilja bo? Gah, jag har massa ställen jag vill bo på. Finns flera ställen här i Borås + att jag vill ju bo nånstans utomlands också. Och kanske i en annan stad.
10. Vilken skolklass går du i? Tredje året, Viskastrandsdymnasiet, Mediautbildningen, Ljud/radio.
11. Vad vill du bli när du blir stor? När jag blir stor, hihi. Var längesen man använde det uttrycket. Ne, men jag vill bli lärare när jag blir stor.

UTSEENDE

1. Hur lång är du? 169 centimeter över havet.
2. Hur lång vill du vara? Ehm, jag är rätt så nöjd med min längd, men några centimeter kortare skulle väl inte skada.
3. Hårfärg och frisyr? Mörkbrunt, axellångt., uppklippt. Blir antagligen slingor till sommaren.
4. Ögonfärg? Gröna, fast använder bruna linser.
5. Mest nöjd med? Det finns mycket jag gillar med mig själv, hoho. Men hm, jag gillar mitt hår, min rumpa, mina ögon, min mun.
6. Minst nöjd med? Mina händer och ögonbryn. Sedan är jag felfri! Haha.
7. Skostorlek? 37-38.
8. Glasögon? Yes, har ett par nice Replay-glajjer hemma, men använder för det mesta linser.
9. Har du några piercingar/tatueringar? Jag har två hål i vänster öra och ett i höger. Det räcker la? ;-)

FAVORITER
1. Filmer? Det mesta funkar faktiskt. Fast jag är oftast såld på actionfilmer så som Die Hard, Bourne etc.
2. Låtar? Favoritlåtar.. Hm. Det varierar ju, det kommer ju nytt hela tiden. Fast en stående favorit måste vara Kiss the Rain med Billie Myers. Jag bara älskar den låten!
3. Årstider? Sommaren, of course. Om bara världen släpper ut lite fler avgaser så är det snart sommar hela tiden. Woho.
4. Mat/dryck? Äter helst asiatisk mat och dricker helst fanta eller saft. Jag lovar, jag är snart 20 år.
5. Djur? I love cats! :)
6. Färg? Hm, just nu har jag fastnat för lila! Det är en underbar färg, synd inte det på bloggen? ;)
7. Parfym? My lovely Gucci-parfym som för övrigt håller på att ta slut...
8. Tv-program? Gossip Girl, Desperate Housewives, CSI NY, CSI, CSI Miami, Criminal Minds, 2 ½ men, Vänner, Bones, Beverly Hills, Dawson's Creek, Joey, O.C, Heroes, Ugly Betty, Coldcase, Law and Order SVU, Tredje Skiftet. JAG VET! Jag kollar mycket på tv...
9. Ämne i skolan? Svenska blir det nog. Det funkar alltid.
10. Sysselsättning? Haha, kolla på TV? :P Ne, men vad brukar jag sysselsätta mig med... Jobbar på Videomix och på VSP. Det är väl det ända jag gör. Och kollar på tv.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En svart från Veromoda från förra året. Fast köpte en ny grön för inte så längesen på H&M.
2. Vad använder du just nu för skor? Just nu har jag på mig enkla mocka-stövlar från Skopunkten. Bekvämt på jobbet ;)
3. Favoritfärg på kläder? Tycker det är så fräsch med vita toppar! Så det får bli det. Eller svart.
4. Favoritmaterial på kläder? Meh. Okej. Bomull.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Allt som de säljer på Asos, forever21 och Topshop? Jatack.
6. Favoritaffärer? Antar att det gäller kläder.. Gina Tricot, H&M, Veromoda.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Som jag köper för mina egna pengar är väl 500-1000, sen så brukar pappa hjälpa till med någon tusenlapp ibland.
8. Favoritmärke? Äsch, märken intresserar inte mig.

DIN BOSTAD
1. Stort, litet eller mitt emellan? Pappas radhus ligger på mittemellan, mammas hus i Kungsbacka är stort och lägenheten jag brukar bo i är liten. Slår man ihop alltihop så får man nog ett väldigt stort hus.
2. Vilken färg på tapeterna? I mitt rum hos pappa har jag skrik-gröna väggar, hos mamma vita väggar med tegel-fondvägg och i lägenheten är det vitt, vitt, vitt.
3. Vilka färger går rummen i i övrigt? Haha, jag har maassa rum! Men hos pappa är det svart och vitt, hos mamma är det trä och i lägenheten är det mörkt trä och grönt som står i fokus.
4. Favoritmöbel i rummen och varför? Men sluta... Favoritmöbeln i rummet hos pappa är min datastol för den är så otroligt skön, hos mamma är det den öppna spisen (är det en möbel?) och i lägenheten är det sofforna eller den stoooora garderoben.
5. Vad vill du ändra där? Jag orkar inte.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv?
JA. på alla tre.
b) Video/dvd? JA, på alla tre.
c) Dator? JA. på alla tre.
d) Stereo? NEJ.
e) Telefon? JA. på alla tre.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Gah, hos pappa ser jag några träd, gräs och en väg, hos mamma ser jag den stora trädgården och lite in till grannen och i lägenheten ser jag en stor kyrkogård.
8. Vad gör du oftast i dina rum? Hm, vad brukar du göra i ditt rum?
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Marcus.
10. Favoritpryl i bostaden? I hela bostaden... Hm. Jag gillar allt! Blir lättast så.

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Evert.
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? I vänstra fickan: Läppglans, tändare, en krona. I högra: Fem enkronor, busskort, en tia, en tops, lösnagelklister och en ring.
b) Skolväska just nu? -
c) Handväska eller liknande just nu? Ett par strumpbyxor, lypsyl, kexchoklad, två cigarettoaket (ett tomt, ett fullt), två batterier, lösnagelklister, en bok, hårborste, kalender, tuggummin, penna, plånbok, kam, deo, tandborste, fyra par örhängen, två par halsband, hudkräm, läppbalsam, två pennor till, en spegel, en mobiltelefon, några tops, tre armband, ett kvitto och en tändare.
3. Vad är du beroende av? Nikotin, kärlek, närhet.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Försvarets.
6. Vad tror du på? Inte så mycket.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendomen.
8. Vad köpte du senast? Cigaretter.
9. Har du nåt husdjur? Yeah, min flippade katt Tudor!
10. Vad bor du i? Ska vi ta det nu igen?

GREJER
Plånbok: Svart lack.
Tandborste: Har tre stycken och allihopa är rosa.
Smycken: Just nu? De andra orkar jag inte räkna upp ^^ Just nu har jag ett långt halsband med hängen i form av ett hjärta, ett kors, ett blad och en blå sten. 
Solglasögon: Yeey, snart är det dags!
Underkläder: Just nu har jag rosa trosor med spetskant och svart BH. Yes, jag matchar!
Nagellack: Just nu; Rosa med guld på, men i vanliga fall gillar jag diskreta färger, ljust lila och ljust rosa.

Winald:

Jag itne bara gillar listor, jag älskar dem... iaf tills jag nått hälften, då blir det jobbiga. Men ändå. Men jag snor denna ändå.. och gör om då...

2008-02-14 @ 16:05:29
Alex:

Sure, dude!


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback