♥ Opera : Askungen

Dagen började klockan kvart i nio på Viskastrands parkering. Nu var det dags att åka till Göteborg och gå på Opera! Föreställningen vi såg var Askungen, och det var en modern tolkning. Blev dock lite besviken, eftersom att det var bara balett. Ingen sång och inga röster, ingenting. Men det var faktiskt jättefint ändå!

Så här morgonpigga var Ida och Marina.
image894

Vi har intagit våra platser inne på Operan och väntar spänt på att den ska börja.
Blev dock lite tjafs med de små högstadiekillarna bakom oss som inte kunde hålla tyst. De satt och pratade och skrattade under hela föreställningen, och när jag bad dem var tysta fick jag ett HÅLLKÄFT tillbaka.
Menmen, under andra halvan var de någorlunda tysta iallafall.

Marina, Ida och jag
image895

Vi har skoj i pausen. (Farre och jag)
image896

Under själva föreställningen fick man inte lov att fota, så fick göra det under applåderna istället.
Och så här såg de ut! Mycket färglatt och lyckligt. Fina kostymer hade dom.
image897
image898
image899


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback