♥ Film

Igår var en mysig dag. Hela familjen var ute i stugan och fixade och donade. Det var i och för sig mest killarna (Marcus, Simon, Micke och pappa) som bar granris, klippte gräs och höll på, medan jag och min syster lekte med barnen i solen. Mycket mysigt!

På kvällen lagade jag och Marcus korvstroganoff och sedan tittade vi på film. Day of the Dead och Die Welle såg vi.



Filmen Die Welle var såå grym! Jag brukar i vanliga fall inte gilla "utländska" filmer, dvs exempelvis tyska, franska, norska, finska, kinesiska filmer. Men den här var verkligen jättebra och fastnade i huvudet.

Skulle Hitler ha lyckats idag?

"En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han och eleverna startar själva en fascistisk rörelse. Det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967."





Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback