♥ 01. Om mig

Vem är jag?

Jag heter Alexandra, är tjugotvå år. Pluggar just nu min andra termin på Högskolan i Borås. När jag blir stor ska jag bli svensklärare med inriktning på specialpedagogik. Längtar tills jag är klar! Jag bor i världens bästa och finaste lägenhet, även den ligger i Borås. Jag älskar min lägenhet, den känns så jag.

En pojkvän har jag. Han heter Max. Jag träffade honom första dagen på högskolan för lite mer än ett år sedan. Han var så snygg! Jag kan inte säga att det var kärlek vid första ögonkastet, men något fanns det allt. Sedan ungefär ett år sedan tillbaka har  vi varit oskiljaktiga. På kort tid har vi fått stå emot motgångar, men vi klarar allt! Han är min kärlek, mitt öde och min framtid.

Jag har en mamma och en pappa. De är skilda men är nära vänner. När mamma och pappa skildes när jag var sex år så flyttade pappa in i ett hus på samma gata, och det var då jag blev ett varannanveckasbarn. Men det var ingen större skada skedd. Jag hade numera ett till rum med ännu fler leksaker, vilket ungefär var det viktigaste när man var sex år. Min storasyster heter Rebecca och är en av dem som står mig närmast. Lillebror heter Simon och även han har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. En katt bor hemma hos pappa, men var min katt från början. Han heter Tudor och är numera väldigt gammal.

Jag pluggar som sagt till lärare, men på helgerna jobbar jag extra på det bästa jobbet, tror jag att jag vågar säga. Jobbet är Hemmakväll, världens bästa videobutik! Fördelar med jobbet är goa jobbarkompisar, någorlunda bra arbetstider och tillgången till film. Jag tycker om att titta på film. Andra saker jag gör på min fritid, när jag inte pluggar, är umgås med Max, vänner, träna, laga mat och städa. Jag är jättebra på att stöka ner.



Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback