♥ Sommaren än så länge

Hej vänner!

Femtonde juli idag. Det känns inte som juli. Juli för mig är förknippat med värme, den enda sommarmånaden vi har i Sverige. Men inte i år. Förra året vid den här tiden var jag och Max i Stockholm, och om det var varmt? Temperaturen låg över tjugo på nätterna, vilket innebär tropisk natt. Jag vill ha värme, jag vill ha sol! Jag har än så länge inte ens badat i Sverige den här sommaren och som det ser ut nu verkar det inte bli något dopp i år.

Trots vädret har jag ändå hunnit med en del den här sommarn (och mer ska det bli!). Den fjärde juni begav sig hela Hultmanfamiljen iväg till Kreta. Där hade vi sol och värme varje dag, hela dagarna. Hotellet hade pool och låg med gångavstånd från havet så det var helt underbart! Att hänga med familjen och få kvalitetstid med dem var även det hur fint som helst. Saknade dock Maxen så att det ibland värkte i hjärtat! Tufft att vara borta från varandra och samtidigt veta att det är hur dyrt som helst att prata med varandra i telefon. En vecka spenderade vi där och det var en brun tjej som kom hem till slut. Hur bra som helst! (även om färgen är helt borta nu)

Var hemma i två veckor och sedan åkte Max iväg till Korsika med sin familj. Nu var det min tur att vara hemma och längta efter honon istället. I samma veva skaffade vi en kompis till Charlie, en liten Molly. Så nu har vi två hårbollar som river hemmet när ingen ser. Väldigt mysigt dock! Hon är väldigt kramsjuk, den där Molly. Hon gosar gärna och ligger gärna på min axel när jag sitter vid datorn.

Max kom hem söndagen den tredje juli och den fjärde juli åkte jag till London. Vad är detta? Gillar vi inte varandra? Vi bara reser utan varandra hela tiden! I alla fall. Jag skulle flyga ensam för första gången i mitt liv, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös. Men allt gick bra, jag landade i London och fick krama min fina vän jag inte sett på över ett år. Lycka! Hur själva resan var förtjänar sitt eget inlägg, så det kommer senare.

Första veckan i september har jag tagit ledigt från jobbet och då är det meningen att jag och Max ska sticka iväg på en resa. Det får bli en sista minuten, så än så länge vet vi inte var vi hamnar! Spännande.

Stay tuned för reseberättelsen från London. Här kommer lite bilder från hur sommaren har varit än så länge:
Klassfest

Thess fyllde år så vi överraskade henne med vin-picnic.

Årets första torsdagskväll i stan. Med September på scen.

Underbara Grekland och Kreta!

Molly!


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback