♥ Här bor vi

Hej vänner!
Som ni säkert förstår har vi flyttat nu! När vi fick nycklarna i måndags (28/2) och vi kom till lägenheten för första gången sedan visningen blev vi förälskade i den all over again. Allt känns så perfekt. Vi började med en gång att flytta över saker. Hela veckan såg ut på samma sätt, skola-gamla lägenhet-nya lägenhet och så vidare. Som tur är ligger den gamla lägenheten tre hus bort så det var bara att traska där emellan. I fredags gick det stora flyttlasset! Då hade vi redan flyttat över allt, det enda som var kvar var de stora möblerna (säng, soffa) och vår nya TV. Så i fredags var alltså den första natten här. Och inget konstigt med det. Så fort vi fått nycklarna kändes detta som hemma. Jag har bott i två andra lägenheter tidigare och det har alltid tagit tid att "bo in" sig. Att det tar ett tag innan man känner att "detta är mitt hem". För oss kändes detta som hemma redan när vi såg den för första gången. I love it.

Igår var jag och städade den gamla lägenheten. Min älskade lilla etta på 25 kvm. Jag kommer sakna den. Det betyder inte att jag inte älskar vår nya lägenhet och att bo med Max. Jag kommer bara sakna den. Det var min första helt egna lägenhet, där jag läkte efter ett sprucket förhållande och där jag satt och var nykär i Max. Den betyder mycket. Så det var lite sorgligt när den var tom och städad, den såg precis ut som den gjorde precis innan jag flyttade in. Som tur är att det är faktiskt min lillebror som flyttar in där nu. Så jag kan ju faktiskt hälsa på den gamla lägenheten, fast med brorsan som ursäkt då. Det känns bra.

Lite bilder kanske? Dessa bilder togs igår, då hade vi alltså bara bott här i en dag. Det kommer säkert att ske lite förändringar och så, men det är i alla fall såhär det ser ut nu.

Här bor vi!


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback