♥ Söndag, igen

Hej! Söndag igen.

Igår vaknade jag klockan halv sju med halsont. "Du har aldrig varit sjuk så länge jag har känt dig", sa Max. Och det stämmer. Jag är aldrig sjuk. Förra vintern hade jag en hemsk hosta, men det var inte mer än så. Kände mig inte sjuk, hade inte ont, utan bara en förfärlig hosta. Igår och idag har jag känt mig hemsk. Det beror nog lite på att jag faktiskt aldrig är sjuk, så jag tycker extra mycket synd om mig själv när det väl händer. Ungefär som när killar är förkylda, då de ger sken av att vara dödssjuka när de bara är lite snoriga. Härmed lovar jag att aldrig göra narr av Max när han känner sig lite hängig.

Hur som helst! Jag har avslutat första praktikveckan av fem på en skola i Boråstrakten. Precis som jag trodde så känns allt mycket bättre när man väl är där, är lite svårflörtad innan jag kommit dit. Allt går jättebra och jag tycker att jag har kommit in bra med både elever och lärare.
Imorgon har jag planerat att vara hemma, bada, äta B&J och bli frisk. Så är jag fit for fight på tisdag igen! Måste ta mig till att göra lite lektionsplaneringar också. Det gäller att vara påhittig som lärare.


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback