♥ 17 may, 2011

Everyone, meet Charlie

Nu var det ett tag sedan igen.. Borde egentligen vara med taggad att skriva här eftersom att det faktiskt finns folk som läser här varje dag (!) även ifall jag bara skriver en gång i månaden ungefär.

Ni kanske förstår av bilden att jag och Max har fått tillskott i familjen. Vi var och hämtade honom i onsdags förra veckan. Hela 10 mil åkte vi får att få hem den här perfekta killen! Tack snälla mamma som körde oss. Han är hälften skogskatt och hälften huskatt. Han har verkligen vant sig bra vid oss och vårt hem. Första natten var jobbig, stackarn saknade sin mamma men sedan dess har han varit glad, sprallig och lekfull. Helt underbart!

Vad har mer hänt.. Jo, solen var här och  vände. Vi hade underbart väder ett par veckor men sedan kom regnet. Igen. Jag har kommit in på tre sommarkurser, men har nog bestämt mig för att bara läsa en, och den jag har bestämt mig för är "Astrid Lindgrens författarskap", cheesy jag vet men jag tror den kan bli intressant. Framförallt rolig läsning :-)

Den här terminen och kursen börjar lida mot sitt slut. Tiden går så fort när man studerar! Både bra och dåligt. Jag njuter till 100 % av att vara student, samtidigt som jag längtar tills jag är klar och får praktisera allt jag har lärt mig. Det jag har kvar i skolan nu är inlämning av VFU-arbete 20 maj, (klar :-)), tenta 24 maj och fördjupningsarbete som skall vara inne den 3 juni. Sen är det sommarlov!

Den 2 juni fyller jag år och den 4 juni åker jag och min familj till Kreta. Längtar som bara den!



Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback