♥ Sambosidan

Idag längtar jag extra mycket till flytten.

Det är så märkligt det där. Jag och Max pratade om i december att vi gärna skulle vilja flytta ihop. Men bråttom, nej det hade vi absolut inte. Vi har bott i min lägenhet på 25 kvm sedan augusti och tyckte båda att det fungerade helt okej. Visst, lite trångt. Men mysigt! Vi sa att vi inte skulle leta efter något nytt, utan om någon lägenhet föll från himlen rakt framför oss så skulle vi ta den.

Så hittade vi i januari en bostadsrätt på hemnet.se. Tänkte att visst, vi går och kollar. Lägenheten var något av det värsta jag sett, men efter att vi tittade på den hände något mellan mig och Max. Något hände inuti oss. Vi måste flytta! Så kände vi båda två. Det var som om en spärr hade släppt, vi hade tjuvkikat lite genom dörren till andra sidan. Till sambosidan. Och vi ville dit! Så vi började leta. Till slut hittade pappa en lägenhet i Borås Tidning och jag och Max skickade en intresseanmälan. Resten är historia. Den första mars flyttar vi.

Att gå från 25 kvm till 66 kvm kommer bli skönt! Men lite jobbigt med all plats, jag kommer liksom behöva ropa på Max från vardagsrummet till köket och jag kommer inte se honom så fort jag kommer hem från skola eller jobb. Jag kanske till och med måste leta efter honom.


Max:

Jag skulle tycka om att vi skulle behöva ropa på varandra. :)


Lämna dina fotspår här...

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl (valfritt):


Bloggadress:


Tell me now :


Trackback